خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

    شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

    تا چند سال اخير، متداول ترين الگوي پذيرفته شده جهت آموزش فراگیران ،الگوي انتقالي بود. مطابق اين الگو: «دانش از ذهن معلم به ذهن دانش‌آموز قابل انتقال است»، و معلمان تلاش مي‌كردند تا از طريق شيوه‌هاي جديد تدريس، دانش را به نحو احسن به ذهن دانش‌آموزان منتقل نمايند. اما اخيراً نظريه‌اي مطرح شد كه در آن تاكيد شده بود: «تدريس و يادگيري دو مقوله متفاوت هستند؛ و با وجود روشهاي تدريس بسيار خوب هم ممكن است دانش‌‌آموزان چيزي ياد نگيرند». نظريه بيان شده اساس نظریه‌های يادگيري شناختي را بنا نهاد. طبق اين نظريه، یادگیرنده عامل اصلی و مهم کسب اطلاعات است و همه توانمندیهای او همچون درک، یادآوری و استدلال، در یک نظام پیچیده به نام «شناخت»[1][1]سازمان یافته ‌است و رخدادهای ذهنی يا عملیاتی نظير کسب کردن، «پردازش»[2][2]، ذخيره کردن و بازیابی اطلاعات در آنجا صورت مي‌گيرند.


    این مطلب تا کنون 6 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ,
    شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده