جستجو

تبلیغات



شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

    شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

    تا چند سال اخير، متداول ترين الگوي پذيرفته شده جهت آموزش فراگیران ،الگوي انتقالي بود. مطابق اين الگو: «دانش از ذهن معلم به ذهن دانش‌آموز قابل انتقال است»، و معلمان تلاش مي‌كردند تا از طريق شيوه‌هاي جديد تدريس، دانش را به نحو احسن به ذهن دانش‌آموزان منتقل نمايند. اما اخيراً نظريه‌اي مطرح شد كه در آن تاكيد شده بود: «تدريس و يادگيري دو مقوله متفاوت هستند؛ و با وجود روشهاي تدريس بسيار خوب هم ممكن است دانش‌‌آموزان چيزي ياد نگيرند». نظريه بيان شده اساس نظریه‌های يادگيري شناختي را بنا نهاد. طبق اين نظريه، یادگیرنده عامل اصلی و مهم کسب اطلاعات است و همه توانمندیهای او همچون درک، یادآوری و استدلال، در یک نظام پیچیده به نام «شناخت»[1][1]سازمان یافته ‌است و رخدادهای ذهنی يا عملیاتی نظير کسب کردن، «پردازش»[2][2]، ذخيره کردن و بازیابی اطلاعات در آنجا صورت مي‌گيرند.


    این مطلب تا کنون 28 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ چهار شنبه 13 اسفند 1393
    منبع
    برچسب ها : نظام ,چهارگانه تدریس ,
    شرح رویکرد های چهارگانه تدریس در نظام آموزشی

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز شنبه 5 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر